perjantai 2. elokuuta 2013

Lomareissu

Eilen kotiuduttiin mökiltä kotiin. Ihanaa oli kyllä lomailla ja ottaa rennosti! Lähdettiin perheen kanssa (koirat myös) kohti Helsinkiä. Matkan alussa käytiin vielä tässä omalla paikkakunnalla ostamassa Kajolle omat autovaljaat. Pojat olivat ihan innoissaan, eivät housuissaan meinanneet pysyä kun pääsivät reissuun. Alkumatka oli aika sähläystä, muutama pysähdys ja koirat höyrivät ja pyörivät takapenkillä. Mentiin Helsingin keskustaan missä meillä oli varattuna yöksi hotelli. Koirat ulkoilutettiin ja kamat vietiin hotellihuoneeseen. Voi noita maalaispoikia. Ihan sekaisin olivat keskellä suurta kaupunkia. Ensin piti isotella muutamalle vastaantulevalle koiralle ja Kajon hihnakäytös oli alkuun kamalaa. Muutama pikkufifin ulkoiluttaja katsoi kyllä pitkään, kun nää paimenet mennä puuskutti eteenpäin. Päästiin sitten ulkoilun jälkeen hotelliin ja koirat saivat purutikkujensa kanssa jäädä rauhoittumaan isäni kanssa huoneeseen, kun tää naisväki lähti shoppailemaan. Tuli syksyksi ostettua huppari, pipo, tumput, koululaukku ja Kajolle tummanruskea nahkahihna.

Koirat olivat poissa ollessamme ehtineet kerran karata, kun hotellin työntekijä kävi huoneessamme, mutta Kajo oli kai tullut tosi nätisti takasin käskystä! Muutenkin niin hienosti käyttäytyivät koko siellä olomme ajan, mitään ei tuhottu ja tarpeet tehtiin ulos. Useaan kertaan käytiin ulkona ja ensimmäisen kerran jälkeen, kun kummatkin olivat rauhoittuneet, ulkoilu sujui mutkattomasti. Yö nukuttiin nätisti.

Seuraavana aamuna lähdettiin Loviisaa kohti, missä tuttavamme asuvat. Kierrettiin Loviisan vanhaakaupunkia koirien kanssa. Ihanan näköistä paikkaa. Myös koiriin suhtauduttiin kivasti. Päästiin näiden karvakorvien kanssa sisäpihalliseen kahvilaan, missä koirille tuotiin vettä ja työntekijä kävi rapsuttelemassa poikia. Tämän jälkeen lähdettiin merenrantaa kohti, Kajon kanssa otin muutaman seuraamispätkän ja sivulle tulo treeniä. Uimaan poika tottakai meni heti kun päästiin rantaa.

Vielä jatkettiin matkaa, kunnes saavuttiin tuttujemme mökille. Ihana paikka keskellä "ei mitään", kaksi rakennusta, toisessa nukkuimme minä ja siskoni, sekä koirat ja päärakennuksessa loppu porukka, kissan kanssa. Kajo hoksasi ensimmäisena laiturin ja rannan. Tietysti tuo oli heti polskimassa vedessä. Poju uskaltautui pienen yllytyksen jälkeen myöskin uimaan. Kajolle uimisesta tulikin jokapäiväinen juttu. Aamulla ensimmäisenä uimaan ja pitkin päivää piti käydä rannassa. Lelujen kanssa kohellettiin ja välillä nuo juoksivat ympäri pihaa kamalaa rallia. Lähellä mökkiä oli hevosaitaus ja pari hevosta. Muutaman kerran käveltiin ohi, Kajosta hevoset oli äärettömän pelottavia eläimiä. Pojua nelijalkaiset eivät kiinnostaneet pätkääkään.

Kajo näyttää miten otetaan rennosti!

Muutama ikävä tapahtuma reissuun mahtui; ekana yönä mökillä Poju alkoi tärisemään ja oli tosi levoton. Saman jutun tehnyt joskus ennenkin. Aamupalan sekaan laitoin sille annettua vatsalääkettä, samoin iltapalaan ja sen jälkeen on ollut taas reipas oma itsensä. Mahtaisikohan johtua liian kovasta jännityksestä (?). Kajo myös juoksi tuttuamme päin, kun leikki Pojun kanssa ja kaatoi tämä. Onneksi ei sattunut mitään pahempaa, vaikka aika läheltä piti- tilanne tuo oli.

Ehdottomasti saman tyylinen lomareissu ensivuonna uudestaan. Edestakasin matkoihin meni yhteensä yli 6 tuntia. Muutama pysähdys välissä ja muuten autossa istumista. Tuo autossa matkaaminen ei ole mikään mun lempijuttu, varsinkaan kuumilla keleillä, mutta mitäpä tuosta kun matka oli kuitenkin matkustamisen arvoinen!

Enää viikko, ennen kuin edessä on muutto Kannukseen! Vielä on muutama juttu hankkimatta. Osa tavaroista on jo pakattu ja odottaa matkaa. Ennen koulun alkua on vielä muutama tapahtuma. Huomenna match show Tampereella, mihin matkustan Kajon kanssa junalla, sunnuntaina mennään tuttujen rippijuhliin ja kavereita pitäs nähdä vielä viimesellä viikolla.

1. Vautsi mikä matka! :) Lucan kanssa PITI mennä viime syksynä käymään Helsingissä, mutta se hiukan niin kuin jäi :D Mutta ehkä jo tänä syksynä! Toki useampi fifi voi saada sydärin, kun toi rähisee.. Mutta automatkat ovat kamalia, joten välttelen niitä. Omalla autolla sitten joskus vois reissata :D

Ihania kuvia. Kajokin on kasvanu viime näkemältä hurjasti. Ehtisitköhän ens viikolla tekemään vielä jotku pikareenit? :)

2. Onpa upeita kuvia taas, ja varmasti mukava reissu takana! :) Ihan mahtavaa ois joskus itekin päästä tollaiselle.

Mutta niin hei, piti sitä kysymäni, että onks sulla tarkoitus kirjoitella blogia vielä silloinkin, kun asustelet Kannuksessa? Täällä ainakin olisi yksi innokas lukija, kun itellä on tarkoitus käydä nyt vuosi lukiota ja hakea ens vuonna Kannukseen amluun. :)

3. allu, Oli kyllä hieno reissu, koiratkin nauttivat täysillä! Ei Kajo sentään kunnolla rähissyt, mutta muutaman kerran haukahti (sillä on jo ison koiran ääni), kun oli näistä muista koirista niin innossaan. :D Automatkat on tuskaa kuumilla keleillä.

Kiitos, niin on. Mulla taitaa viikko täyttyä nyt kokonaan, mutta voin kyllä jossain välissä vilkasta tuota meidän kalenteria ja ilmotella sulle sitten ehtiikö. :)

photou, Kiitos! Suosittelen. ;)

On ehdottomasti tarkotus jatkossakin kirjottaa. Mulla lähtee oma konekin mukaan niin pystyn sitten kuulumiset kertomaan täällä. Kiva kun tykkäät lukea ja haet ehdottomasti sitten ensivuonna Kannukseen!

4. En tajua kuinka löysin vasta nyt tän sun blogis, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. Ja paljon ihania kuvia, oi että. Millä putkella oot kuvaillu? Kannuksessa nähdään!

5. "parempi myöhään kun ei milloinkaan", näimpä! :) Putkena toimii Sigma 70-300mm. Siellä nähdään!